Ako používať hashtagy #

21. októbra 2018
Ako používať hashtagy, ako získať followerov
828
Views

Ako používať hashtagy? Otázka na ktorú vám každý jeden článok odpovedá úplne zle. A ja vám poviem, prečo.

Jednou z najdôležitejších vecí, keď začínate s Instagramom, je porozumenie hashtagom. Ich správne používanie dokáže váš profil nakopnúť správnym smerom a výrazne mu pomôcť hlavne v začiatkoch. To, že sú hashtagy dôležité väčšinou všetci dávno vedia. A preto je jedna z prvých vecí, ktorú nováčikovia zadávajú do Googlu: “ako používať hashtagy” alebo “ako na hashtagy”.

Po tom, čo beginner túto frázu zadá do Googlu, nie je núdza o “odborné” články od “profesionálov”, ktorí sa predbiehajú v mudrovaní o tom, ako treba používať tie najpopulárnejšie hashtagy, aby ste zaručili, že práve váš content bude top.

Ale čo je na tom zlé? Poviem vám: Je to totálny bullshit.

Zoberme si taký hashtag #LOVE. Ten je spomenutý asi v každom nezmyselnom článku od ľudí čo sa “veľmi vyznajú”.

V čase písania článku je pod týmto hashtagom 1,4MLD (áno miliardy) fotiek. Povedzme, že dáte na rady od takéhoto “odborníka” a tento hashtag použijete. Bum! Fotka s hashtagom je uploadnutá a medzi prvými 6 až 9 fotkami sa udržala koľko? 7 stotín sekundy? Alebo ste mali šťastie a udržala sa celú sekundu? Už chápete, kam mierim?

ako používať hashtagy

ako rýchlo sa menia fotky s populárnymi hashtagmy

Populárne hashtagy sú lotéria

Ako môžete vidieť v gife hore. Používať “najlepšie” hashtagy je zrovnateľné s lotériou. V čase, kedy pridáte svoju fotku s týmto hashtagom, ju tam pridajú ďalšie státisíce, ak nie milióny ľudí. Čas, ktorý má vaša fotka, aby upútala pozornosť, sa teda pohybuje okolo jednej sekundy. To nie je moc, však?

Poďme ale predpokladať, že je vaša fotka naozaj “tá vyvolená”

ako na hashtagy

“choosen one”

Neprekáža jej teda fakt, že sa dlho neudrží a rovno sa ide pokúšať o vrchné umiestnenie v kategórii “najpopulárnejšie”. Na to, aby sa umiestnila medzi prvých 9, teraz potrebuje poraziť už len koľko fotiek? Dám vám nápovedu: už som to číslo raz spomenul. Áno správne! Musí prekonať 1,4 miliardy fotiek… Takže šanca, že vám tento hashtag pomôže je cca 1:1400000000 🙂 .

Ktoré hashtagy mám teda používať? Najpopulárnejšie úplne nezahadzujme, ALE!

Keď už chápete, že top hashtagy pre svoju presýtenosť strácajú zmysel (hlavne pre “malé ryby”), poďme si povedať, aké hashtagy používam ja a ako mi to funguje.

Relevantnosť je základ. Hashtag by mal predovšetkým presne opisovať, čo je na fotke. Preto, keď pridávam fotku auta Ferrari, mal by som použiť hashtag #ferrari. Tu ale treba zobrať do úvahy, že #ferrari je veľmi populárny (15+ miliónov fotiek), a teda jeho efektívne použitie vyvracia všetko čo som doteraz napísal. Čo mám v tomto prípade robiť? Odpoveďou je viac relevantnosti. Naozaj, jednoducho skúste byť špecifickejší. Akú má to Ferrari farbu? #redferrari! A zrazu ste vašu šancu umiestniť sa v top 9 zmenili z 1:15000000 na 1:45000! Samozrejme si treba overiť, či alternatívny hashtag nie je úplne mŕtvy a či má vôbec zmysel. Z vlastných skúseností viem, že všetko s počtom fotiek medzi 1000 až 50 000 vie fungovať veľmi dobre. Viac ani menej často nepoužívam.

ako na hashtagy

keep it relevant

Kombinovanie je dôležité. V hashtagoch je dobré vypísať všetky detaily, samozrejme, pokiaľ sú relevantné. Pr.: objekt na fotke: #vaza, jeho farba: #bielavaza, lokalita: #mojateliervbratislave (nepoužil som iba #bratislava, lebo opäť platí, že má priveľa výsledkov. Ale čítajte ďalej 🙂 ), môj brand: #atelier77, čo robím: #produktovyfotograf, čo je v pozadí: #greenscreen atď…

Prímes popularity. Keď už sme vypísali všetky relevantné hashtagy, ich kombinácie a ostalo nám miesto: maximálny počet hashtagov je 30. Teraz neuškodí dať si trochu hazardu a môžeme skúsiť šťastie tak, že pridáme aj populárnejšie hashtagy (nie však top 5 prosím 🙂 ).  Takže v predošlom príklade s autom Ferrari môžeme nakoniec (je jedno či je na konci alebo na začiatku) pridať #ferrari alebo v príklade s vázou môžeme pridať #bratislava. Nikdy však populárne hashtagy nepoužívajte samostatne bez tých menej populárnych, kde máte väčšiu šancu umiestniť sa! To je tá najhoršia rada, ktorú si môžete zobrať k srdcu.

Obmieňanie ako prevencia. Používať rovnaké hashtagy stále dookola ako copy/paste je tiež zlý nápad, nakoľko to Instagramový algoritmus môže vyhodnotiť ako spam a váš profil dostane tzv. shadowban. To je ban, ktorý skryje všetky vaše fotky pod akýmkoľvek hashtagom a vy ani neviete, že ste ho dostali. Mám však aj profily, na ktorých túto zásadu porušujem niekoľko rokov a zatiaľ som shadowban nedostal, takže ťažko povedať ako presne tento antispam funguje. Rozhodne je však dobré preventívne hashtagy meniť.

Záver

Určite sa nezameriavajte na populárne/top hashtagy, ale používajte ich iba ako občasnú prímes. Ako používať hashtagy?: Ako vaše hlavné hashtagy používajte tie najrelevantnejšie s menším počtom fotiek.

A pamätajte, nikdy nekupujte followerov!

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *